اخبار

امروز روز خوبیست برای مردن

امروز روز خوبیست برای مردن

کمال هاشمی کارگردان نمایش «امروز روز خوبیست برای مردن» که به تازگی اجرای خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است در این باره گفت: این اثر نمایشی که تا ۳۰ شهریور ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است به تاثیرات جنگ روی زندگی ۲ کاراکتر اصلی نمایش می‌پردازد.

وی ادامه داد: ساختار اجرایی نمایش تلفیقی از ۲ مدیوم تئاتر و سینماست و کار به شیوه ای مستندگونه روایت می‌شود به این ترتیب که انگار یکی از کاراکترها در حال ساخت مستندی از زندگی شخصیت دیگر نمایش است و در این میان گذشته این ۲ و اتفاقاتی که برایشان رخ داده است نیز مرور می‌شود. به دلیل ضرورت متن و داستانی که روایت می‌شود از ویدئو پروجکشن در کار استفاده شده اما این استفاده به شیوه‌ای متفاوت که کمتر دیده شده به کار گرفته می‌شود.

هاشمی درباره داستان نمایش توضیح داد: در این نمایش ملاقات ۲ دختر در یک مکان که یکی از آنها مهاجر جنگ زده است و دیگری در دوران جنگ به کشوری دیگر مهاجرت کرده باعث میشود که تاثیرات جنگ روی زندگی ۲ نفر که هرکدام به شکل متفاوتی مهاجرت کردهاند، به تصویر کشیده شودمونا یک دختر جنگزده است که در ادامه ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده، در خانهای مخروبه و خالی از سکنه زندگی میکندیلدا که در زمان جنگ به همراه خانوادهاش به کشوری دیگر مهاجرت کرده، به ایران میآید که خانه پدریاش را بفروشداو تصمیم میگیرد که برای آخرین بار خانه را ببیند و از آن فیلم بگیرد که در خانه با مونا مواجه میشودمونا سوژه خوبی برای فیلمش است …

وی در پایان درباره حضور این نمایش در فستیوال‌های خارجی بیان کرد: این نمایش پیش از این در سال ۲۰۱۷ در فستیوال واگاموندس در شهر مولوز فرانسه و همچنین در سال ۲۰۱۹ در مرکز هنرهای زیبایی بروکسل «بوزار» اجرا شده است که این ۲ اجرا به سفارش مشترک این فستیوال و مرکز بوده است اما در اجرای ایران تهیه کنندگی اثر بر عهده خود گروه است.

نمایش «امروز، روز خوبیست برای مردن» نوشته جمال هاشمی، کمال هاشمی و سارا سجادی به کارگردانی کمال هاشمی از ۱۰ شهریورماه ساعت ۲۱:۱۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. بازیگران این نمایش شیوا فلاحی و سارا سجادی هستند.

شیوا فلاحی بازیگر تئاتر و از فارغ التحصیلان بازیگری خانه فرهنگ اوا در نمایش امروز روز خوبیست برای مردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *